RSS پست‎های وبلاگ "1402" "آبان"

انواع بوستر پمپ های آتش نشانی

انواع مختلفی از بوستر پمپ های آتش نشانی وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای خاص و شرایط تامین آب طراحی شده اند. پمپ های آتش نشانی افقی ، پمپ های آتش نشانی عمودی ، پمپ های آتش نشانی ، بوستر پمپ های آتش نشانی چند مرحله ای ، بوستر پمپ آتش نشانی دور متغیر و دور ثابت و....

نظرها (0)

بوستر پمپ آتش نشانی چیست ؟

بوستر (Booster) به معنی «تقویت کننده» است. پس بوستر پمپ به معنی پمپ تقویت کننده خواهد بود. بوستر پمپ آتش نشانی (Fire Booster Pump) نوعی پمپ تقویت کننده فشار آب است که به طور خاص برای افزایش فشار آب در سیستم های حفاظت از آتش فعال از قبیل سیستم اطفا حریق آبی مثل اسپرینکلر طراحی شده است.

نظرها (0)

فواید سیستم تخلیه دود (اگزاست فن ) در راستای پیشگیری از انتشار و تنفس دود

با توجه به خطر آتش سوزی و احتمال وقوع آن ، یکی از خطرات مهم و قابل ذکر و البته قابل پیشگیری ، تنفس دود می باشد. سیستم های کنترل و تخلیه دود با عنوان سیستم های اگزاست فن می بایست بصورت کامل توسط شرکتهای مورد تایید طراحی و تهیه و اجرا گردد. نزدیک به 75% مرگ و میر در حوادث آتش سوزی تنفس دود است.

نظرها (0)

کابل ضد حریق چیست ؟

کابل ضد حریق کابلی است که در هنگام آتش سوزی تا مدتی مشخص به کار خود ادامه دهد و اطلاعات را منتقل کند . کابل ضد حریق اغلب بعنوان کابل یکپارچگی مدار شناخته میشود و درجه آتش سوزی 2 ساعته دارد و عملکرد آن در حین حریق متوقف نشده و سیستم های اعلام حریق و اطفاء حریق برای مدتی معین دچار اختلال نمیشوند .

نظرها (0)