کاربرد اگزاست فن پارکینگ

اگزاست فن پارکینگ یکی از کاربردی ترین سیستم های تهویه ای است که تا به حال معرفی شده است. اگزاست فن پارکینگ می تواند علاوه بر تهویه هوا و ایجاد فضای مناسب برای عبور و مرور، خطرات را نیز از ساختمان ها دور کنند و در صورت ایجاد خطر نیز اولین خط مبارزه و پیشگیری باشند.

این فن ها باید بتوانند با استفاده از کار دائمی خود تمامی دود و آلودگی ها را از ساختمان خارج کنند. تجمع دود و آلودگی می تواند به راحتی موجب انفجار و آتش سوزی در ساختمان ها شود. در این شرایط اگزاست فن پارکینگ با استفاده از فن های مختلف و همچنین سنسور های دود و آتش حساس می تواند به خوبی تهویه را انجام دهد و تمامی آلودگی ها را از فضای بسته پارکینگ ها خارج نماید.

اگزاست فن پارکینگ در اولین وظیفه خود هوای تازه برای تنفس بهتر افراد وارد ساختمان می کند. وجود هوای تازه برای سوخت و ساز موتور اتومبیل ها نیز مهم است و باید همواره هوای تازه برای تنفس موتور های درون سوز وجود داشته باشد. اگزاست فن پارکینگ به خوبی می تواند هوای تازه را نیز وارد پارکینگ ها کند. فقط خروج هوای آلوده نمی تواند به کیفیت تنفس کمک کند و به همین دلیل فن ها باید در کنار خارج کردن هوای آلوده، هوای تمیز و تازه را نیز وارد فضا کنند. از طرف دیگر اگزاست فن پارکینگ تمامی آلودگی های تولید شده توسط خودرو ها را به خارج از ساختمان هدایت می کند. دود اتومبیل ها دارای مواد آلاینده مضری است که در صورت فشرده شدن در یک مکان می توانند موجب انفجار و آتش سوزی شوند.

یکی از مهم ترین مزایای اگزاست فن پارکینگ کمک به سیستم های اطفای حریق است. در صورت ایجاد حریق در ساختمان، یکی از راه های پخش شدن آتش پارکینگ ها به دلیل فضای بسته می باشد اما اگزاست فن پارکینگ با استفاده از حسگر های خود در زمان نیاز شروع به کار می کنند و می توانند به خوبی واکنش نشان داده و از پیشرفت آتش سوزی جلوگیری کنند و حتی با طراحی درست می توانند یک مسیر فرار برای ساکنین ایجاد کنند. معمولا تمامی مدل های اگزاست فن پارکینگ توانایی تولید فشار هوای بالایی دارند. در این شرایط این فن ها می توانند از پیشروی حریق و دود جلوگیری کنند.

نظر خود را بنویسید